torsdag, april 17, 2008

I LOVE! Brenda Walsh


Vår absoluta favvo-duo just nu är Brenda Walsh. Varför kan man fråga sig? Därför de är heta och vet allt om having fun. Dessutom spinner de skivor i 190. I LOVE är ett stort fan!

Tjenare! Vilken musik gillar ni?
Åh men orka genredroppa, vi gillar det mesta utom typ metal och reggae, tänk om nån skulle uppfinna reggaemetal eller psykadelisk pop, det hade varit ett mardrömsscenario. Vi spelar den gamla vanliga techno, house, electro, med mera. Tänk maximalt i alla ordets bemärkelser. Det har visat sig att vi har en förkärlek för allt som involverar snusk med rytm.

När blev ni intresserade av musik?
Fredrika: det har väl alltid legat latent men intensifierades när jag blev veteran i klubbsvängen.
Sofia: Min släkt härstammar från spelemän i Dalarna, jag har det i blodet! Dessutom har jag varit sovrums-DJ i ett antal år nu.

Hihi, sovrums-DJ, vad fint! Vilket är ert första musikminne?
Fredrika: Flickorna på TV2 på Sikta mot Stjärnorna.
Sofia; Att jag vägrade låta mamma stänga av en grammofonskiva med Alice Babs som jag dansade till timmar i sträck när jag var ca 2 år.

Lista era bästa danslåtarna!

Sheila - Acid Kiss
John Dahlbäck - It feels so good
Dusty Kid - The Cat
Bauri - Så vill jag älska
Britney Spears - Gimme More (LAZRTAG remix)
Buy Now - Body Crash (Dirty South remix)

Ni vet allt om hur man har kul, vilka är era bästa fest-tips?

Hävda att du är en karaktär ur någon cool serie, förslagsvis Beverly Hills 90210 och håll sen fast vid det utan pardon resten av kvällen!
Ha roliga kläder på dig, gärna någon slags hatt. Var inte FÖR fixerad vid att få ett ligg, man kan ha roligt ändå. Kolla på oss liksom!

Okej, fest i all ära men hur är en bra DJ?

Glad! Det är ju trevligt om hon/han gillar musiken hon/han spelar, sånt smittar av sig. Påhittig är också en grym feature i sammanhanget, otippade låtar vid otippade tillfällen eller bara en liten rolig sampling som får publiken att vakna till.

Vem är en bra DJ?
Miss Dilemma. Rent tekniskt alltså.

Brenda Walsh alltså! =D Hur valde ni namnet?

En ganska blöt kväll i februari var Fredrika ute i svängen vid Möllan. Hon hade nyligen sett i princip hela Beverly Hills 90210 (hon har serien på DVD) och var därför en smula hjärntvättad. Plötsligt fick hon ett ryck och stormade in på Zarathustra där hon skrek JAG ÄR BRENDA WALSH!!! ALLTSÅ DET KANSKE LÅTER LÖJLIGT MEN JAG ÄR BRENDA WALSH!!!!
Sedan dess har marknadsföringen och identifikationen bara rullat på av sig självt. Smart va?!