onsdag, april 09, 2008

I LOVE! Intervju med Alexandra Dahlström




Hej Alexandra! Hur länge har du spelat skivor?
- Sen jag var liten och gick pà fjortisfester.
Hur blev du intresserad av musik från första början?
-Jag hade en mentor sàklart, snodde musik fràn kompisar, hàngde i skivbutiker.
Vilken är din favoritmusik?
-
Den som gör att man dansar eller grinar.
Vad kommer du att spela på I LOVE!?
- Rafale, Hi-Jack, Yelle, Rob n' Raz, Robin S, Bird Peterson, Modeselektor och förhoppningsvis en del överraskningar!
Vilken är din bästa spelning?
- Många; den på GBG filmfestival i år, på Dieselbutiken i Malmö, på Metropolis sista sommar, massa fler!
Har du någon favorit DJ? - Ja! ELLEN ALLIEN!
Hur känns det att göra regidebut?
- Så jävla bra, det är jätteroligt att regissera.
Ska du fortsätta med det?
-
Ja, jag håller på med mitt nästa manus.
Har du någon favoritregissör?
- Ja, Agnés Jaoui och Michel Gondry.
Hur ser du på framtiden?
- Den är ljus.
Kommer du bo i Sverige eller Italien?
- Bàde och om jag fàr bestàmma. Lite i hela vàrlden faktiskt.