söndag, juni 17, 2007

I LOVE!- fester i södern


En hård och intensiv vecka börjar lida mot sitt slut. Antal avverkade fester och flaskor cava i omlopp har gjort sitt. Jag och Margret anlände i måndags till vår lya där Jonas väntade med jordgubbar och cava. Trötta och flygplanssvettiga var inte en party starter så bums i säng var the only way to go.

Tisdagen tog vi på Moog, ett ställe jag brukade hänga på under tiden då Barcelona var mitt hem. De har en underbar transa som dansar bakom ett galler och spelar 80-tals synth samt disco. Nu var det gubbigt och norskt. Vi var cavafyllda till max efter en sandig förfest. Ost och kex hette de som spelade. Vid ca tre tiden hade de klätt av sig sina tröjor och sjöng till låtarna. Stämningen var mycket Ibiza. Klientelet var mycket rare. Det hela, väldigt underligt men häårligt. Jag nöjd fast ingen del i min kropp var tillfredställd, no kicks.
Onsdagen vändes upp och ner enligt äkta födelsedagstradition. Mags fyllde år och vi badade, drack cava, åt på RA sen träffade vi Mattias och Anna för att dansa till Rolando. Mags tog sönder sina skor, vi hettsdrack tequila. Och jag säger bara: Bundo! Har du känt två tequila for ril? Vi var som i trans. Att vi kom hem med oss själva hela och rena är en gåta. Och bättre blir det. För i torsdags var vi på Razz. Yes, Razz. Tjing tjong medaljong säger jag bara, den line-up:en. Tiga, DJ T, Princess Superstar, Buena Vista, Tiefschwarz, M.A.N.DY. Först blev det gullig förfest på Mix i Born med Adde, Andreas, Sara Martinsson, hennes karl Fredrik, Calle Dernulf, Mattias, Anna och PP, party patrullen ( aka Jonas, Margret och undertecknad.)
Väl på Razz hamnade jag och Mags nästan i slagge med ett gäng okänd kvinns. Herre, folk i fyllan. Vi kom där ifrån med livet i behåll och dansade våra skor av och svetten nära huden. Dock slutade det hela i taxi och antal fyllesms skulle vara som Mags säger: inte okej. Många: ”Vi ska vara vänner hela livet.” Transen var där hela natten och extasen, den extasen. Vaknade upp och skrek: Dame sushi!

Igår. Jag älskar igår. Ellen Allien och jag hade kontakt. Nu talar vi inte ”Justin och jag hade ögonkontakt”, utan äkta jäkla kontakt. Vi såg varandra. Vi dansade med varandra. Hon spelade och jag flippade i neonbrillor. Det finns även bildbevis på att hon har mina glasögon. Vet ni HUR grym hon är. Svagheten för henne är enorm. Hennes pondus. Skulle man kunna köpa den på flaska vore jag miljonär nu. Efter strandfesten där även Tiga befann sig på rullade PP och sällskap till Nitsa och Kompaktfest med följande Dj Koze, Michael Mayer, Reinhard Voigt, Superpitcher, The Field, Tobias Thomas med flera spelade.
Vi hoppade Edbanger-festen som enligt Mattias varit gåshud för minimal och druggis. Sju i morse landade vi i sängarna. Då hade vi nästan hamnat i slagge igen men dansat med en lycktstolpe och sjungit Sean Paul. Jag, i total förvirring och panik då hela gänget försvann, hittade två män som erbjöd sängplats varpå de sa: Vi är här med familjen Bernadotte och sträckte fram sin ring för att jag skulle kyssa den. Jag bet hans hand och hittade Adde, mycket lättad.
Idag. Idag har vi konsumerat rullbandssushi, fantastisk tonfisk och panikshopping. SÅ FINA BATIKTRÖJOR. Hehe. Ibiza- Barcelona 150 euro. Mags och jag säg ut som från tredje rymden. Helt sinnes. Tyvärr missade vi Miss Kittin, Sven Väth och Martinez på stranden för tröttnaden.
Absolut bäst var middagen på The Market, god vällagad mat och fint mousserande vin. Vi strosade genom Raval och jag insåg vad Barcelona är värt. Vill bo, älska, leva, dö här. Hehe.

Nu kom Jonas precis hem från Sonar. Dags för rapporten. Jag ska fan äta rullbandssushi imorgon igen, måste. Vill man finns det även friterad korv och oskalade räkor i vårrullar.

Veckans bubblare har varit roomien Osama. ”Do you know how hard it is for an arab not to eat bread?” var det första han sa till mig.

Hörde att det hade regnat i Malmö. Hettan här, räkan jag åt här om dagen och jag har många saker gemensamt.

För mer info om vild i BCN surfa in här eller här. Darlings online.

Bild: Jonas Grönlund

Etiketter: