onsdag, februari 28, 2007

I LOVE! Tummen upp (eller ner)

Jag är sjuk, vilket innebär tid för välbehövlig storstädning och eftertanke. Dagens fynd är urklippsboken med favoriter från världens bästa insändarsida, Ordet. Här följer några axplock:

"Torsdag eftermiddag. Heder åt den busschaufför som stannade 16-bussen och sprang ikapp två ynglingar som sparkade och trakasserade en kvinna som var dvärg."

"Tummen ner för det medelålders par som jag såg misshandla sin hund genom sparkar och slag vid Potatisåkern på Limhamnsfältet. Jag kom körande i min bil och hängde mig på tutan och hötte med näven. Hade jag haft möjlighet hade jag gått ut och misshandlat mannen istället, Jag har ögonen på paret, jag vet vem mannen är."

"Tumnen ner för dem som slår på kattor eller tar sin hund i kopplet och jagar upp dem i trädet"
/halsfluss 4-ever